Veelgestelde vragen over bezorgen en terugsturen

1. Wat zijn de verzendkosten?
2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
3. Ik ben niet thuis, wat nu?
4. Laten bezorgen op een ander adres.
5. Retourzending naar Shops4youonline B.V.  
6. Is er een minimale orderwaarde?
7. Op welke dagen worden er geen pakketten verstuurd?

1. Wat zijn de verzendkosten?

 

Uw pakket wordt verzonden met PostNL. Zodra uw pakket wordt verzonden ontvangt u van POSTNL  een track & trace code om uw pakket te volgen. 

De verzendkosten zijn per land verschillend. Hieronder vindt u het overzicht: 

België 

€0 tot €35: €7,95
€35 tot €75: €7,95
Vanaf €75: €7,95
vanaf €150: €4,95

Nederland

€0 tot €35: €7,95
€35 tot €75: €7,95
Vanaf €75: €7,95
vanaf €150: €4,95

Frankrijk:  €19,99

2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?*

Wij verkopen circa 14.000 verschillende producten. Veel van deze producten hebben wij op voorraad. Indien wij uw product op voorraad hebben versturen wij dit direct.

Bestellingen die bij ons binnenkomen voor 20.00 uur worden dezelfde dag nog verwerkt, indien op voorraad! De levertijd van deze bestellingen: 1 werkdag, indien het product op voorraad is. Bestellingen die na 20:00 uur worden geplaatst: Levertijd 1-2 werkdagen. Op de website kunt u via uw persoonlijke inlog de status van uw bestelling raadplegen.

Op de dag van verzenden ontvangt u een e-mail met de track & trace code zodat u het pakket kunt volgen.

3. Ik ben niet thuis, wat nu?

Indien de zending niet kan worden afgeleverd, omdat op het afhaaladres niemand wordt aangetroffen, gaat de zending retour naar het depot. Geadresseerde wordt door middel van een notificatie, welke wordt achtergelaten bij het afleveradres, over de bezorging geïnformeerd. Hierop staan tevens de mogelijkheden voor een tweede aflevering en/of het afhalen van de zending. Indien door geadresseerde niet binnen 5 werkdagen na de eerste bezorging wordt gereageerd, wordt de zending retour gezonden naar Shops4youonline B.V. De verzendkosten om het pakket opnieuw te versturen brengen wij dan extra in rekening.

4. Laten bezorgen op een ander adres?

Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven tijdens het bestellen. Let op: het is niet mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een postbus nummer.

5. Retour sturen van pakketten:

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf* van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Voor het retourneren kunt u gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer (Shops4youonline) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Om het proces te vereenvoudigen kunt u het beste eerst contact opnemen met de Klantendienst. U kunt deze bereiken via:

Shops4youonline B.V.
Galvanistraat 38
3861NJ Nijkerk
Nederland
[email protected]

*Uitzondering op retourrecht

Verzegeling
Enkele producten die wij verkopen zijn verzegeld, onder ander vanwege hygiene en kwaliteitsdoeleinden. Zodra de klant deze verzegeling verbreekt, verliest hij namelijk zijn retourrecht. Als het product niet verzegeld is, geldt het herroepingsrecht als normaal.

Dit geldt nu ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden. 

6. Is er een minimale orderwaarde?

Er is geen minimale orderwaarde.

7. Op welke dagen worden er geen pakketten verstuurd?

Feestdagen 2023

Tijdens de nationale feestdagen gelden er afwijkende levertijden.  Op deze dagen worden er geen pakketten verstuurd. De feestdagen voor dit jaar waarop wij geen pakketten verzenden zijn:

  • Koningsdag:  27-04-2023
  • Bevrijdingsdag: 05-05-2023
  • Hemelvaartsdag: 18-05-2023
  • Pasen :10-04-2023
  • Pinksteren: 29-05-2023
  • Eerste Kerstdag: 25-12-2023
  • Tweede Kerstdag: 26-12-2023
  • Oudjaarsdag: 31-12-2023
  • Nieuwjaarsdag: 01-01-2024
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »